FAST FACTS

HEADQUARTERS
Washington, DC

ANNUAL BUDGET
$43 million

LANGUAGES
9

AUDIENCE
6.9 million

IN 2018

34 miLLION

engaged users
on Facebook

123 MiILLION

views on YouTube

112 miLLION

website content views

@ rfaorg

Radio Free Asia E] RadioFreeAsia.English

¥ @RadioFreeAsia

@ Radio Free Asia

Since 1996, Radio Free Asia (RFA), a private nonprofit multimedia news corporation,
has served as a surrogate broadcaster for indigenous free media to China (Mandarin,
Cantonese, Tibetan, and Uyghur), Burma, Vietnam, Laos, Cambodia, and North
Korea. Working in some of world’s harshest media environments, RFA utilizes
on-the-ground reporters, stringers, vast networks of cultivated in-country sources,

and citizen journalists and eye-witnesses to provide leads, tips, images, and video —

often at great personal risk — to report on news otherwise ignored.

RFA’s award-winning news, information, multimedia content, and commentary
concentrates on domestic events occurring in and/or affecting its broadcast
countries. Through shortwave radio and online platforms, RFA works to counter
false narratives and empower its listeners to better understand topics deemed
sensitive by authoritarian governments. RFA also functions as a platform for free
discussion of forbidden topics, a forum for citizen journalists, and a model on
which others can shape their own emerging journalistic traditions. RFA does not

express editorial opinions.

Respected news sources both in the region and worldwide often cite RFA’s
reporting including The Wall Street Journal, New York Times, BBC, CNN, Reuters,
AFPB, Kyodo News, Yonhap, and South China Morning Post, Bangkok Post, and Straits

Times, among many others.



LANGUAGES PROGRAMMING

Burmese RFA’s all-digital facility equip with 29 studios allows our nine services each produce
ﬁz::zl:ese news, analysis, commentary, and cultural programming nearly all in house. Today, RFA
Korean has expanded from its radio programs to include documentaries, in-depth web reports,
Lao graphics and e-books online as well as on social media. Since 2015, RFA has garnered
Mandarin over 12.8 million fans across Facebook, YouTube, and Twitter providing social media
Lt’;;z:l videos, call in shows and redistributing citizen journalist content.
Vietnamese
MISSION
RFA’s mission is to provide accurate and timely news and information to Asian
countries whose governments prohibit access to a free press.
IMPACT
Exposing North Korea Sanctions and Overseas Labor. RFA Korean repeatedly sheds light
on North Korean tactics used to skirt U.N. sanctions. Throughout 2018, RFA’s reports of
North Korea rerouting coal exports through Russia — later confirmed by South Korean
officials — pressed the Russian government to investigate millions of dollars’ worth of
‘Russian’ coal. In 2016, RFA produced an investigative series detailing North Korean
laborers sent to work in countries around the world. RFA tracked these workers to seven
countries which led to the shuttering of medical clinics with dubious care in Tanzania.
First Reporting on Xinjiang’s Surveillance State and Mass Incarcerations. RFA Uyghur has
been at the forefront of coverage of massive human rights violations in Xinjiang, where
“[RFA] shows truths it is estimated that over one million Uyghurs have been detained since early 2017.

. RFA’s sources within Xinjiang provide a window into these repressive Chinese policies.
that other media may
Sadly, the work of documenting these issues has made the families of RFA Uyghur

not dare to present. reporters targets for the Chinese state. Today, dozens of their family members remain

— Listener from Laos behind bars.

An Independent Source for Cambodia’s 2018 Election. RFA's Khmer Service provided
unrivaled coverage of the 2018 Cambodian elections despite being forced out of the
country in September 2017 amid a government crackdown on free media, including
the subsequent detention of two RFA reporters. RFA provided three days of live election
coverage, speaking to voters, a wide network of NGOs and analysts to monitor events
on the ground of what was widely regarded as a sham vote which was particularly

valuable as the government had excluded independent election monitors.

( US. AGENCY FOR | vnmeo stares 330 Independence Avenue SW
- BROADCASTING Washington, DC 20237
GLOBAL MEDIA GOVERNORS 202.203.4000 | usagm.gov

05-09-19



